I den här bloggen får du följa med oss på vår spännande resa in i framtidens förskola. Ända från det första spadtaget tills vi tar det stora klivet in tillsammans med barnen.
Håbo kommuns bygge av den nya Junibacken som är på gång och beräknas vara klart i januari nästa år.
Mer information om bygget hittar du på habo.se/bygganyajunibacken

torsdag 3 juli 2014

Taklagsfest

Hej.
Oj, vad tiden rinner iväg ibland, men nu har jag några saker jag vill dela med mig till er innan vi ska njuta av vår semester.
Vi börjar med att gå tillbaka nägra månader.

När jag tittar i min almanacka för att minnas när det var vi blev inbjuda till taklagsfest med "titt" in i bygget och grillning får jag bläddra så långt tillbaka som april.
Två nöjda rörmokare som får vara med och bygga en så fin förskola till oss!
Lite mingel ute på det som så småningom som ska bli vår gård.
Men en trevlig stund var det och både korv och hamburgare smakade gott och dessutom tittade solen fram lite då och då som en bonus!

Här är Irene som är vår förskolechef och Thorbjörn som arbetar på kommunen som ansvarig beställare för bygget.
Till vänster ser ni sofia som är projektchef från Skanska.

Här är Christer som är produktionschef från Skanska. Lite bekymrad min,......... jag undrar varför?
Några pedagoger hade möjlighet att besöka bygget under eftermiddagen.
 
Jag vill med de här inlägget Tacka Håbo kommun för att vi blev inbjudna till taklagsfesten och ett Tack till Thorbjörn som fixade allt!
 
Lotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar