I den här bloggen får du följa med oss på vår spännande resa in i framtidens förskola. Ända från det första spadtaget tills vi tar det stora klivet in tillsammans med barnen.
Håbo kommuns bygge av den nya Junibacken som är på gång och beräknas vara klart i januari nästa år.
Mer information om bygget hittar du på habo.se/bygganyajunibacken

tisdag 18 februari 2014

Snö på bygget

Det har faktiskt kommit lite snö hos oss. Men bygget fortsätter att växa och alla arbetar på trots att en del dagar är ganska så kyliga. Det är inte många minusgrader, men när jag möter barnen i pulkabacken på skolan så är de sådär gulligt rödkindande och jättelyckliga över snön som har kommit.


Det finns en maskin på bygget som skvallrar väldigt långt ifrån att det pågår just ett bygge.
Varje dag när jag kommer körande med bilen till jobbet så ser jag den gigantiska kranen på långt, långt håll. Jag tänker med stolthet att där är vårt bygge!

En dag när jag gick upp till bygget så möttes jag av en lastbil. Som ni förstår så är det väldigt många leveranser från olika företag för att överhuvudtaget få ihop till en förskola. Lastbilen som hade kommit just den här stunden lämnade av massor av taktegel.

Innan teglet kan användas så måste det förstås vara takstolar på bygget. 
Ganska stora!
För mig som inte ha den minsta lilla byggerfarenhet ser det ganska rörigt ut när jag tittar över byggarbetsplatsen.. Men jag är samtidigt helt trygg med att den röran är det bara jag som utomstående och lekman som ser, för de som har hand om bygget har en otrolig kontroll på allt som sker och det känns väldigt bra!

Lotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar