I den här bloggen får du följa med oss på vår spännande resa in i framtidens förskola. Ända från det första spadtaget tills vi tar det stora klivet in tillsammans med barnen.
Håbo kommuns bygge av den nya Junibacken som är på gång och beräknas vara klart i januari nästa år.
Mer information om bygget hittar du på habo.se/bygganyajunibacken

tisdag 25 februari 2014

Vem är "farbror" Gunnar

Får jag presentera "farbror" Gunnar som skickar de fantastiska byggbreven till barnen på förskolan.

Gunnar är Produktionschef på Skanska och en en av alla viktiga funktioner i bygget av förskolan.

Ingen hjälm på bilden, men den som besöker bygget måste ha hjälm, skyddsskor, skyddskläder med fin reflexfärg och så måste man få en liten utbildning. Sedan är man redo att kliva ut mitt i bygget.
Jag har bara varit i byggbodarna på möte eller heter det kanske paviljonger på bygget också?
Men så småningom vill jag såklart besöka insidan av förskolan och då behöver jag allt det där med speciella kläder och utbildningen.

Nu är hela huset klätt som de säger, vilket betyder att väggar, fönster och tak är på. 
Huset står där på riktigt!

Lotta.

1 kommentar:

  1. Det är fantastiskt vad bygget går framåt! Vi flyttade hit i slutet av november, och vilken skillnad redan! Vi ser fram emot nya Junibacken, även om vi trivs toppen redan nu... :-)

    SvaraRadera