I den här bloggen får du följa med oss på vår spännande resa in i framtidens förskola. Ända från det första spadtaget tills vi tar det stora klivet in tillsammans med barnen.
Håbo kommuns bygge av den nya Junibacken som är på gång och beräknas vara klart i januari nästa år.
Mer information om bygget hittar du på habo.se/bygganyajunibacken

tisdag 25 mars 2014

Taktegel på plats

Oj, vad det händer saker snabbt på bygget!

För en tid sedans skrev jag här på bloggen att det kom en leverans av taktegel och titta på bilderna vad som hänt.
När jag tog bilderna arbetades det för fullt med att lägga alla plattor på taket och nu är det klart. En rungande applåd för takläggarna!
Hela taket förutom en liten ruta som är täckt med en press är klart. Jag tror att den lilla rutan ska fyllas med solpaneler eller är det möjligtvis för ventilationen?

Jag måste fråga på torsdag när jag ska på byggmöte - efter det återkommer jag till er med svaret.
Så får ni veta om jag tror rätt eller om det kanske är något helt annat under pressen?

Ni får gärna fråga era barn vad de tror finns under den blå rutan på taket.
Jag ser fram emot lite spännande kommentarer på bloggen från alla kloka barn! 
Den här bilden är tagen från skolgården som ligger nedanför vår nya förskola.

Lotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar